Reis aankomst - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Sander Trompetter - WaarBenJij.nu Reis aankomst - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Sander Trompetter - WaarBenJij.nu

Reis aankomst

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 November 2014 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Om 22:00 was de planning dat we zouden opstijgen, maar omdat het vliegtuig wat vertraging had gingen we pas om half 11 de lucht in.
Ik helemaal in paniek omdat ik de slurf van het vliegtuig af zag gaan maar een vrouw naast mij zei dat we wat vertraging hadden, en de slurf bleek voor piloten te zijn.
Vanaf schiphol vlogen we naar Dubai, 9 uur zou de reis gaan duren. lang genoeg dacht ik bij mij zelf. en dat had ik ook nog goed gegokt want er was weinig beenruimte en het eten wat ik aan boord kreeg was en is nog steeds niet te vreten. Toen we eenmaal geland waren in Dubai stond er een stewardess klaar om ons naar de volgende gate te brengen want we hadden wat vertraging opgelopen. Toen de handbagage door de veiligheid heen doen en bussen stonden al klaar om ons gelijk naar het vliegtuig te brengen, en verder was het een kwestie van weer een poos in het vliegtuig van Dubai naar Bangkok zitten. ondertussen was ik vergeten hoe laat het was, ik kan me nog wel herinneren dat het donker was toen we aankwamen in Bangkok, maar of het nou vroeg in morgen of laat in de avond was, ik had geen idee. we kwamen uit het vliegtuig en weer stond er een stewardess klaar die ons weer gauw naar onze gate bracht en snel door de beveiliging hielp. en weer volgde een lange zit van Bangkok naar Sydney, in het vliegtuig kon ik gelukkig wat slapen ( ook al was het maar 2 uur) voor mijn gevoel leek het wel 8 uur,
Eenmaal geland in Sydney stond er geen stewardess klaar om ons naar onze gate te brengen, dus moesten we zelf onze gate opzoeken(.in het vliegtuig hoorde ik sommige mensen al zeggen dat ze richting Christchurch gingen). ik zag dat de meeste richting gate 06 liepen, dus liep ik daar ook maar naartoe en het was nog de goeie ook!
We moesten even wachten in de vertrekhal dus mooi even tijd gehad om tanden te poetsen wat deodorant op te doen en de benen te strekken! En weer in het vliegtuig te stappen om van Sydney naar Christchurch te gaan. de vlucht duurde 4.45 uur ofzo iets, dus vergeleken met de andere vluchten was dit maar een stukkie!
aangekomen op Christchurch moest ik door de douane en al mijn koffers openen of ik niks had meegenomen wat ik niet op het kaartje had aangestreept. toen ik alle koffers weer goed en wel ingepakt had kwam er een hond langs die getraind was om hout en dat soort dingen te kunnen opsporen, en die hond vond mijn koffer waar mijn klompen inzaten wel heel interessant! ik dacht dat ik weer overnieuw kon beginnen, maar dat bleek niet het geval! 300 meter vanaf het vliegveld wachtte een hotelkamer op mij, om half 5 s'smiddags was ik daar.eenmaal ingecheckt daar gelijk onder de douche gesprongen en schone kleren aangedaan. ik wou nog wat eten onder in het restaurant nadat ik gedoucht had, maar ik ging even op bed liggen en voor dat ik het in de gaten had was het 7 uur voor ik wakker werd. Even op de telefoon gekeken of ik ook wifi had maar nee, dus weer in slaap gevallen.... en toen was het 12 uur snachts, dus de kleren maar uitgedaan en ben onder de dekens gaan liggen. Om half 7 smorgens werd ik wakker en ben gaan douchen en gaan ontbijten. 8 uur smorgens stond ik weer op het vliegveld van Christchurch, te wachten op de vlucht naar Hokitika. deze had vlucht had 2 uur vertraging, ik heb toen mijn eerste kop koffie gehad in 3 dagen.
om 10:55 gingen we aan boord van een klein vliegtuigje die ons naar Hokitika bracht. veel turbulentie onderweg gehad wat de spanning er een beetje inhield. Eenmaal aangekomen stond Marty von Ah met zijn 2 zoons mij al op te wachten. eerst zijn we wat gaan eten in het dorp, waarna hij me naar mijn sleep-out heeft gebracht en hij mij zijn bedrijf heeft laten zien.
het is hier best nog wel nat, maar waarschijnlijk over een week komt het werk goed los zei hij. maar wat mij betreft mag het nu wel losbarsten!!

Sander Trompetter

  • 01 November 2014 - 17:31

    Chantal En Lijda:

    Hej Sander, leuk om te lezen!! Succes en veel plezier! Groetjes Chantal en lijda

  • 01 November 2014 - 18:31

    Oma Trompetter:

    Hallo Sander, ik ben blij dat je op de plek bent de reis is goed verlopen gelukkig en zo te horen ben je nog goed te pas. Ik hoop dat je het daar goed naar de zin hebt en ik blijf je volgen. Heb je goed geslapen vannacht in je nieuwe kamer? Ik heb bij jullie thuis een koek afgeleverd dus daar heb je niets aan, maar wanneer je weer thuis bent breng ik een nieuwe.

  • 01 November 2014 - 21:26

    Rianne Trompetter:

    Reiziger en schrijver! De 2 dingen die ik van jou niet kende!!!
    Maar goed en leuk om te lezen..
    Nu wachten op de foto's!
    Ben benieuwd of je HJ Rene en Harm de ogen een beetje kunt uitsteken van het materiaal daar!
    Hoop dat t boerinnetje daar wat beter kan koken dan de stewardessen in het vliegtuig :p
    Succes en veel werkplezier op de boederie!!!

    (@Oma ik lust ook wel koek)

  • 01 November 2014 - 21:34

    Pa En Ma:

    Hoi Sander eindelijk op de plek van bestemming. Het is idd een wereldreis. Woensdag 29oktober om 16.30 van huis vertrokken ( daar ging je dan in je uppie door de douane, dat was voor ons wel even slikken) en 01 november om ongeveer 13.00uur op je adres voor het komende half jaar.
    We vinden het top dat je deze stap hebt durven nemen en ook al zal het in het begin even wennen zijn , het zal absoluut een mooie ervaring zijn die je altijd bij blijft.
    Je hebt al een mooi verhaal geschreven, blijf dit vooral doen want het is leuk om te lezen.
    Je gaat vandaag bbq en vissen dus nog even lekker relaxen en bijkomen van de reis.
    Veel plezier vandaag en tot horens via Skype en tot schrijfs
    Liefs van pa en ma

  • 02 November 2014 - 20:32

    De Pechies Uut Stappust:

    Heej Sander

    Hoe lijkt het daar down under, sta je daar ook op de kop of werkt dat niet zo haha. Leuk om je zo te volgen je zult nu wel eelt op je zitvlak hebben als we dat zo lezen, maaruh we blijven je volgen succes daar.
    Groetjes Martin, Natasja, Danny ,Rowan en Colin

  • 02 November 2014 - 22:16

    Ilona :

    Ha Sander,
    Hopelijk heb je de benen al flink kunnen strekken de afgelopen dagen en ben je weer bijgekomen van de lange zit!
    Blijf zo door gaan met typen.. leuk om wat te lezen. Ik blijf je site checken!
    Veel succes met je eerste werkdag daar.
    Groetjes uit Rouveen

  • 05 November 2014 - 21:05

    Roel:

    Hallo Sander, wat een goeie actie deze reis. Heel wat mensen zijn hun hele leven van plan zo iets te doen maar jij doet het gewoon, super. Als het niet zover weg was kwam ik een keer bij je langs. Inderdaad ook ik verbaas me over je als schrijver. We hoop dat je een geweldige tijd mag beleven. Dat het je lukt om ze thuis de ogen uit te steken met het materieel wat je daar ziet geloof ik nog niet. ( jullie hebben het thuis toch ook perfect voor elkaar ). Sander heel veel ( werk ) plezier. We zijn zeer benieuwd naar je ervaringen en kijken uit naar de foto's. Groeten Roel

  • 08 November 2014 - 23:03

    Harm:

    Hoi sander hier Harm ome naar die langereisnu weer een beetje uitgerust... Alles goed daar als ik alles zo lees kan je nog wel wat zoals.vliegen schrijven.vissen met bone stokken maar ik begrijp het is daar nog al nat maar trek de klompen mar an en zet de trekkers mar opdubbellucht en ga maar an gras maaien en pak dan mar de mc Hale fusion 3 en stamp er dan maar van die olie vaten dr uit stuur je nog wat foto.s van de Johnny,s en de fendts doe ze de Groeten daar. Vrgr ome Harm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hokitika

Sander

22 jaar

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 11306

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: