eerste 5 weken bij Von Ah contracting ltd. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Sander Trompetter - WaarBenJij.nu eerste 5 weken bij Von Ah contracting ltd. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Sander Trompetter - WaarBenJij.nu

eerste 5 weken bij Von Ah contracting ltd.

Door: Sander Trompetter

Blijf op de hoogte en volg Sander

07 December 2014 | Nieuw Zeeland, Hokitika

De eerste 5 weken zijn al weer voorbij! Kheb weer veel beleeft. maar dat kun je allemaal terug lezen in de blog.
Ik zal eerst beginnen met een hilarisch verhaal. namelijk: Een paar weken terug was ik met de John Deere en mesttank wei aan het sproeien savonds laat, en ik moest een 4 kilometer rijden ofzo. Maar elke keer kwam ik langs een huis en de bewoners, 3 mannen van een jaar of 25 30 staken elke keer de middelvinger op naar mij! Naja, dat deed ik dus terug, maar ze deden het elke keer weer. dus ik was de mesttank aan het bijvullen en toen heb aan de medewerkers van het loonbedrijf verteld dat die lui elke keer de middelvinger naar mij opstaken. ( niet dat het mij wat uitmaakt ofzo)
Dus is eentje met mij mee geweest en toen heb ik het huis aangewezen. maar eigenlijk was dat niet nodig want die lui kwamen er alweer aanrennen!
Druk bezig met het opsteken van hun langste vinger! haha
Adam was met mij meegegaan en hij zei: Och DIE lui, die zijn waarschijnlijk nou al dronken en die mogen Marty ( de big boss van Von Ah) niet meer zo... Toen heeft Adam mij het verhaal even uit de doeken gedaan. Namelijk: één keer in het jaar in Mei hebben ze een oogstfeest in de lokale pub, en dan zijn het net een stel rednecks, zuipen als een grote en zo dronken als een toeter. maargoed, een van die jongens had een grote bek tegen Marty gehad, Marty had hem al een paar keer gewaarschuwd dat ie zijn grote rotbek moest houden anders kon ie zijn tanden met gebroken vingers oprapen. Maar hij was dronken dus wou ie niet luisteren, toen kwam ie er weer aan en heeft Marty hem een corrigerende maar harde klap of zijn bek gegeven, overal bloed op de vloer.. dus nou mogen die 3 lui Marty niet meer.
Maar goed intussen was de mesttank leeg en kwamen we er weer langs, maar nu stonden die 3 in de blote reet naar ons toe! ondertussen waren we weer bij de wei-tanks aangekomen.
Adam ging terug het huis in en zei:" dit gaat waarschijnlijk de hele avond door, maar als ze vervelend worden, geef dat dan even aan ons door via de 27 mc en dan zijn we zo bij jou!'' nou prima, dus nog een paar vrachten wei gedaan en elke keer als ik weer bijna bij het beruchte huis kwam kwamen die 3 er al weer aanrennen met de broek op half 7.
Inmiddels was het donker en had de laatste vracht naar het land gebracht en het was een uur of half 11 ofzo, en natuurlijk moest ik weer langs dat huis maar dit keer stond er maar één iemand! niet met de broek op half 7 maar gewoon compleet naakt!! ik dacht mezelf: wat een mongool! ik moest er natuurlijk wel om lachen maar oh oh die was ver heen op dat moment.
Toen ik thuiskwam heb ik Marty het hele verhaal even verteld, hij moest er wel om lachen!! Ohja dat was op een maandag!

Die woensdag zijn we met Marty,Jessie,Adam,Aaron en ik
naar een landbouwbeurs geweest in Christchurch. 3 uur rijden!!
Maar wel prachtig mooi, je zou denken dat daar een snelweg naar toe ligt naar de grootste stad van het Zuidereiland. maar nee, we moesten dwars door de bergen! Wat een prachtig mooie rit was dat!! super! nog nooit zoiets moois gezien!! allemaal bergweggetjes en haarspeldbochten.
ook heb ik die lokatie gezien waar de cronicle's off narnia zijn opgenomen, helemaal hoog in de bergen! super!

Eenmaal aangekomen op de A & P show eerst koffie gehaald en toen zijn we wat gaan rondlopen, we kwamen langs Strautmann, daar wat lopen praten en Marty zei tegen de vertegenwoordiger dat ik uit Nederland kwam en dat we thuis ook Strautmann ladewagens hadden.
Dus ik wat aan het praten met de vertegenwoordiger, en hij vroeg of ik ook foto's had. Tuurlijk had ik die! Dus ik foto's laten zien van onze fantastische superbeste uitmuntende ladewagen met 8! wielig onderstel.
hij was helemaal onder de indruk van het 8! wielig onderstel.
hij zei op vriendelijke maar gebiedende wijs: "mail mij die foto's"
dat heb dus toen die avond gelijk gedaan!
verder kende hij Zonna Beilen ook wel, dat is de importeur van Strautmann in Nederland. dan realiseer je toch wel dat de wereld helemaal niet zo groot is.....
en het grappige was, afgelopen zondag was die zelfde man op het loonbedrijf om de drukken te meten van de ladewagen omdat de messenbalk niet op druk bleef, hij had de foto's ontvangen en hij dacht dat er wel behoefte was voor een 8! wielig onderstel in Nieuw Zeeland..
Dat zijn toch de leuke dingen...
verder zijn we bij fendt geweest en bij john deere om de contacten te onderhouden.
en last but not least, bij NEW HOLLAND en ik zei al tegen Marty of ie geen New Holland wou proberen want, die laffe groene trekkers zijn natuurlijk ook niet alles! maar hij was bang dat als ie een New holland zou kopen dat ie ook grotere ladewagens nodig had.( snap ik)
Toen we terug reden naar Hokitika sneeuwde het in de bergen! en dat in November ( dat is hetzelfde als het bij ons sneeuwt mei!!)
wel een mooi gezicht natuurlijk.

Verder ben ik de rest van de maand wat aan het mesttanken geweest, beetje onderhoud en van alles wat. het was de koudste en natste novembermaand sinds 1976.

Afgelopen week was het machtig druk, met balen persen, inkuilen,maaien,harken en wei uitrijden.
ik mocht deze week balen persen met de mchale!
Maandag 8 uur present bij de yard! pers doorgesmeerd, een nieuwe rol met net mee en 10 rollen met folie, en gaan!!
half 12 die morgen ben ik begonnen, om 9 uur savonds kwam nicky (vrouw van Marty) mij eten brengen en nieuw folie want dat had ik inmiddels op!
snachts of 5 uur was ik thuis. om 7 uur ging de wekker weer. Marty vroeg aan mij hoeveel balen ik had geperst, ik zei raad maar! hij dacht een stuk of 250, ik zei maak daar maar 351 van! en blij dat ie was want die balen verkoopt ie van het winter aan de boeren. zoveel balen had ie nog nooit gehad zei hij.
om 8 uur weer bij yard. machine doorsmeren, kettingolie bijvullen, nieuw net mee, en natuurlijk nieuwe rollen met wikkelfolie!
half elf was ik bij de eerste boer. en toen begon het gedonder! de balenpers bleef maar wikkelnet voeren. hij sneed het niet af. paar keer gereset maar niks hielp! Baas via de 27mc opgeroepen. heeft mij op gang geholpen. was hij net goed en wel weg. weer bleef de balenpers wikkelnet voeren. zelf proberen op te lossen, maar nee, wou niet helpen. Weer de baas opgeroepen, hij was er met 10 minuten zei die! nou weet ik niet hoe lang die 10 minuten in nieuw zeeland duren, maar met een half uur was ie er nog niet! ondertussen maar proberen te persen allemaal verprutste balen. nog maar een keer opgeroepen via de radio, en daar kwam die eindelijk aan! met zn 2en proberen op te lossen, mocht ook niet baten. toen maar het oude net weg gedonderd! en nieuw net erin! probleem opgelost!! maar ondertussen was het al half 3! en nog geen kloten gedaan! (word je niet vrolijk van) maar goed, de rest van de dag en avond geen problemen weer gehad!! om 11 uur savonds kwam marty mij aflossen en mocht ik eindelijk slapen! de volgende morgen om 7 uur weer uit bed. marty was er net weer. weer 357 olievaten uit de pers geslingerd!
ondertussen was het woensdag!
dus pers doorgesmeerd, kettingolie erin, nieuw rol net mee, en wikkelfolie. en gaan! deze dag zou een een makkie worden,
bij de eerste boer had ik 25 balen. de 2de boer een stuk of 72,
de derde boer een stuk of 80, om bij de deze boer te komen moest ik een 3 kwartier rijden, helemaal boven op berg in de buurt van lake Kanierie. ze zeggen dat dit het mooiste meer van het zuidereiland is. nou, dat wil ik best geloven! prachtig mooi daar! maar goed, ik was daar klaar om 9 uur savonds.
toen door naar de volgende boer, bij deze had ik 145 olievaten of zoiets.
om half 5 snachts was ik daar klaar! 5 uur thuis!
donderdag smiddags half 3 werd ik wakker! gedoucht en naar de yard gegaan om uit te rekenen hoeveel balen we in totaal geperst hadden zonder de "fuck upps" ( balen die niet gewikkeld waren of gewoon uitmekaar vielen) in totaal kwamen we uit op 992 balen!! Marty was super tevreden!!!

die Vrijdag 8 uur bij de schuur! pers leeggehaald doorgesmeerd en helemaal nagekeken. toen de trekker voor de ladewagen gezet, ladewagen doorgesmeerd, jeep achter de ladewagen gedaan. en om 3 uur smiddags in karavaan naar de arahura-valley, (3 kwartier rijden vanaf de schuur) marty was al eerder heen gegaan om te maaien. We moesten daar even 40 HA inkuilen, was gewoon spinazie maar goed.

toen we daar aankwamen stond de rupskraan al te wachten om de kuil te verdelen. ik vroeg aan de jongens waar die rupskraan voor was, om de kuil te verdelen en aan te rijden zeiden ze. als we met 1 ladewagen bezig gaan, doen we het met de trekker zeiden ze, maar met 2 wagens kunnen we het niet bijhouden. dus ik denk dat Harm Trompetter de koffers maar moet pakken en hier naartoe moet komen om het maar is even voor te doen!! haha

om half elf savonds met zn allen in de jeep en naar huis gegaan.
die zaterdagmorgen 8 uur bij de yard, bakkie koffie en door! in de jeep gesprongen met zn allen en naar de Arahura-valley om het inkuilen af te maken. om 1 uur smiddags waren we klaar.
Weer in karavaan naar huis, machines in de schuur gezet, paar potten bier gedronken. en om half 5 smiddags lag ik op bed! compleet gesloopt na deze drukke week balen persen en inkuilen.

We hebben met zn allen 1000 ton gras aan de bult gezet en 950 ton aan balen gemaakt. dus 1950 ton gras silage in 4 dagen.
Fucking mean good job!! aldus Marty von Ah
( hij is dus dik tevreden)

Ook ik heb ik het hier nog goed naar mn zin!
Ik denk ook dat het een mooie kerst word.
Geen witte kerst voor mij! Maar een Groene kerst!!

Kalm an van uit Nieuw Zeeland!!

Sander Trompetter....
























  • 07 December 2014 - 11:33

    Oom.harm:

    Goed bezig sander. Zoals ik dat lees kan t best gebeuren dat ik wel op oe an koome dat ik daar wel Eem een paar kuilbulten goa maken. Miskien een t7000 en een slag groter ladewagen nog meer capaciteit maken. Hebt er maar eens over met marty. En als ik dat zo lees dan pers je er dit jaar zo,n 10.000 olievaten uit. En trouwens machtig mooie fotos, groeten Harm, we Skypen gauw weer en mooi dat je het daar naar je zin hebt

  • 07 December 2014 - 20:30

    Johan Ubak :

    Heej Sander ,
    Mooie verhalen , prachtig om te lezen dat je het daar , down under , zo goed naar de zin hebt .
    Het is maar goed dat je bij WGS goed getraind hebt in hard warkn en uren maken , hihihi.

    Grtn vanuut rouvene , fam ubak .

  • 07 December 2014 - 22:09

    Pa En Ma:

    Hee Sander,
    Mooi om die verhalen van jou te lezen. We zijn ook blij dat je het daar naar je zin hebt, en dat je naast alleen werken ook nog eens wat beleefd!
    Je bent er nu gelukkig wel over uit dat New Holland beter is dan Fendt. Dan hoeven we die discussie niet meer te voeren thuis(pfff scheelt er weer een).
    Leer ze ook nog maar even hoe je een goede voordroogkuil maakt, dan hoeven ze ook niet meer met een rupskraan aan te rijden en hoeft Harm ook niet te komen.
    Vergeet niet te genieten van het mooiste land van de wereld.
    Met de kerstdagen en oud en nieuw zul je wel druk zijn. Een ding scheelt, hebben wij thuis wat meer vlees(ha ha).
    Sander, veel plezier daar en tot Skype's
    Lieve groeten van pa en ma en René Marije en Susan

  • 14 December 2014 - 00:05

    Rianne:

    Haaa sander!
    Lang niets gelezen, druk aan het werk zo te lezen!!
    Top en gaaf om de verhalen te lezen. Jij vermaakt je wel daar....
    Niet alleen hard werken maar ook genieten van je job daar!!

    Het is dat ik niet op een verdeler met dubbele lucht kan rijden, anders was ik komen helpen! :p

    Als ik Harm Pe was dan liet ik het me niet nog een x zeggen en zou ik samen met HJ een ticket naar NZ boeken!

    Geniet ervan!!!!!
    Groetjes

  • 19 December 2014 - 14:06

    Klaas Slager:

    Hallo Sander,
    Mooi om de verhalen te lezen en fijn dat het je goed gaat zover van huis.
    Het blijkt nu toch maar weer dat een John Deere wel TOPKLASSE is. Ik heb het al wel zo vaak tegen je vader gezegd, dus bereid je maar voor als je weer thuis komt is alle blauw verdwenen en kleurt de schuur aan de Klaas Kloosterweg : Groen!! [John Deere]
    Het ga je goed daar, groeten vanuut Nijluusen, Klaas Slager

  • 26 December 2014 - 10:59

    Jacob En Regien:

    Hi Sander,

    Zojuist je site ontdekt. Leuk om je verhalen te lezen!
    Veel plezier daar, maak er wat moois van en blijf ons jaloers maken ;-)

    Fijne dagen!
    Jacob en Regien

  • 31 December 2014 - 15:11

    Lijda:

    Hallo sander ik hoor net dat je ons voor bent GELUKKIG NIEUWJAAR groeten fam trompetter619a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hokitika

Sander

22 jaar

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 11320

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: